STAATSCOURANTVerkeersbesluit – diverse verkeersmaatregelen – Henri Dunantstraat /Brukske / (verlengde) Kiosk / rotonde Brukske-Henri Dunantstraat-St. Antoniusveldweg - Venray

Bekendmaking voor Verkeer | Organisatie en beleid in Venray

Geplaatst op Lokaalnieuwsvenray.nl op: 21-05-2024

  1. Bekendmakingen venray
  2. STAATSCOURANTVerkeersbesluit – diverse verkeersmaatregelen – Henri Dunantstraat /Brukske / (verlengde) Kiosk / rotonde Brukske-Henri Dunantstraat-St. Antoniusveldweg – Venray

Verkeer | Organisatie en beleid Belle van ZuylenstraatSt. ServatiuswegHenri DunantstraatKioskKiosk VenrayVenrayVenrayVenrayVenray Bekendmakingen

Meer info over Bekendmakingen gemeente VenrayVenrayVenrayVenrayVenray

Nummer: 2020-015-VENWettelijke grondslagDe wettelijke grondslag voor dit verkeersbesluit wordt gevormd door:- Wegenverkeerswet 1994 (hierna WVW 1994);- Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (hierna RVV 1990);- Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer (hierna BABW).Doelstelling en motiveringDoelstellingUit het oogpunt van het waarborgen van de bruikbaarheid van de weg, het verzekeren van de veiligheid op de weg en het beschermen van weggebruikers is het gewenst op de Henri Dunantstraat, Brukske en de (verlengde) Kiosk een aantal verkeersmaatregelen te treffen.MotiveringHierbij is het volgende overwogen:•Dat de Henri Dunantstraat is heringericht ten behoeve van een rechtstreekse aansluiting van een nieuw aangelegd bovenwijks winkelcentrum op de ontsluitingsstructuur;•Dat de Henri Dunantstraat onderdeel is van de ontsluitingsstructuur en derhalve is gecategoriseerd als gebiedsontsluitingsweg;•Dat de wegen in het achterliggende woongebied gecategoriseerd zijn als erftoegangsweg;•Dat in het kader van deze herinrichting de fysieke rijbaanscheiding op de Henri Dunantstraat vervangen is door een dubbele asstreep zoals verderop de Henri Dunantstraat ook het geval is;•Dat de bestaande voetgangersoversteekplaats op de Henri Dunantstraat vervangen is door een middengeleider, waardoor voetgangers veilig getrapt de Henri Dunantstraat kunnen oversteken;•Dat op het parkeerterrein Brukske een voetgangersoversteekplaats richting de supermarkt is aangelegd;•Dat ter hoogte van winkelcentrum Brukske het parkeerterrein met een kruispunt op de Henri Dunantstraat is aangesloten;•Dat de Kiosk verlengd is en ook met een kruispunt op de Henri Dunantstraat is aangesloten;•Dat de aansluiting van erftoegangswegen op gebiedsontsluitingswegen standaard wordt vormgegeven als voorrangskruispunt met voorrang ten gunste van de weg van de hoogste categorie;•Dat op een oversteek van een losliggende fietsroute in het verblijfsgebied door gemotoriseerd verkeer een voorrangskruising wordt ingesteld met voorrang ten gunste van de fietsroute;•Dat op de wegen in het achterliggende woongebied de maximumsnelheid 30 km/uur bedraagt;•Dat het gewenst op de nieuwe wegverbindingen richting de Dunantstraat de maximumsnelheid op 30 km/uur vast te stellen zodat in het achterliggend gebied één maximumsnelheid geldt;•Dat langs de verlengde Kiosk een vrijliggend fietspad wordt aangelegd, waarmee op dat punt langzaam en gemotoriseerd verkeer van/naar het winkelcentrum gescheiden worden;•Dat op de Henri Dunantstraat twee fietsoversteekplaatsen zijn aangelegd;•Dat tussen beide fietsoversteekplaatsen het fietspad aan beide zijden van de Henri Dunantstraat in twee richtingen mag worden bereden;•Dat op grond van CROW-richtlijnen 5% van de parkeercapaciteit bij publieke en maatschappelijke voorzieningen aangemerkt moet worden als algemene gehandicaptenparkeerplaats;•Dat op het parkeerterrein Brukske nabij de in/uitgang van de supermarkt 3 algemene gehandicaptenparkeerplaatsen worden aangelegd;•Dat door het instellen van een laad- en losgelegenheid gebruikers van de ondergrondse afvalcontainers veilig hun afval kunnen aanbieden zonder daarbij het overige verkeer te belemmeren;•Dat op kruispunten tussen ontsluitingswegen rotondes worden aangelegd;•Dat op rotondes voetgangersoversteekplaatsen worden aangelegd als er sprake is van een looproute;•Dat op de rotonde Henri Dunantstraat – Brukske – St. Antoniusveldweg nog geen voetgangersoversteekplaatsen aanwezig waren;•Dat door het instellen van voetgangersoversteekplaatsen op de rotonde Brukske - Henri Dunantstraat –St. Antoniusveldweg voetgangers veilig kunnen oversteken;•Dat door het instellen van voetgangersoversteekplaatsen op de rotonde Brukske - Henri Dunantstraat –St. Antoniusveldweg een eenduidig verkeersbeeld met de andere rotondes in de gemeente ontstaat wat de verkeersveiligheid vergroot.OverlegOnderhavige verkeersmaatregelen zijn besproken met de Politie-Eenheid Limburg. De politie heeft ingestemd met bovengenoemde verkeersmaatregelen. Hiermee is voldaan aan het bepaalde in artikel 24 van het BABW.BelangenafwegingNiet is gebleken dat belanghebbenden onevenredig zullen worden benadeeld door de genoemde verkeersmaatregelen, dan wel dat door de te treffen verkeersmaatregelen onduidelijke verkeerssituaties zullen ontstaan.BesluitenOp grond van vorenstaande overwegingen besluiten burgemeester en wethouders:1.Door het verwijderen van de fysieke rijstrookscheiding, het inhaalverbod op de Henri Dunantstraat tussen de rotonde met het Brukske/St. Antoniusveldweg en de zijweg richting Henri Dunantstraat 11 en St. Servatiusweg 5 t/m 11 op te heffen;2.Door het verwijderen van de verkeerszuilen D02ro+BB22 van Bijlage I van het RVV, het gebod om de fysieke rijstrookscheiding op de Henri Dunantstraat aan de rechterzijde te passeren op te heffen;3.Door het verwijderen van verkeersborden L2 van Bijlage I van het RVV 1990 inclusief zebrapadmarkering, de voetgangersoversteekplaats op de Henri Dunantstraat ter hoogte van de St. Servatiusweg op te heffen;4.Door het plaatsen van verkeersborden A0130zb en A0130ze van Bijlage I van het RVV 1990, de maximumsnelheid 30 km/uur op de verlengde Kiosk vast te stellen;5.Door het plaatsen van verkeersborden B5 en B6 van Bijlage I van het RVV 1990 en het aanbrengen van haaientanden als bedoeld in artikel 80 van het RVV 1990, de kruispunten van de Henri Dunantstraat met de verlengde Kiosk/meest oostelijke aansluiting St. Servatiusweg en het Brukske/meest westelijke aansluiting St. Servatiusweg als voorrangskruispunten vast te stellen;6.Door het plaatsen van verkeersborden B6 van Bijlage I van het RVV 1990 met onderbord OB503 en haaientanden als bedoeld in artikel 80 van het RVV 1990 het kruispunt Brukske met het fietspad langs de Kiosk als voorrangskruispunt vast te stellen;7.Door het plaatsen van verkeerszuilen D02ro+BB22 van Bijlage I van het RVV, een gebod om de middengeleiders aan de rechterzijde te passeren ter hoogte van de twee nieuwe kruispunten op de Henri Dunantstraat vast te stellen;8.Door het plaatsen van verkeersborden E6 van Bijlage I van het RVV 1990 3 algemene gehandicapten parkeerplaatsen op het parkeerterrein Brukske nabij de ingang van de supermarkt vast te stellen;9.Door het plaatsen van verkeersborden E7 van Bijlage I van het RVV 1990 met onderborden Ob501l en OB051r een laad- en losgelegenheid op de verlengde Kiosk ter hoogte van de ondergrondse afvalcontainers vast te stellen;10.Door het plaatsen van verkeersborden G11 van Bijlage I van het RVV 1990 met onderbord OB505 het rode pad, langs de verlengde Kiosk als twee richtingen bereden fietspad vast te stellen;11.Door het plaatsen van verkeersborden L02f van Bijlage I van het RVV 1990 en het aanbrengen van zebrapadmarkering, vier voetgangersoversteekplaatsen op de rotonde Brukske/Henri Dunantstraat/St. Antoniusveldweg vast te stellen;12.Door het plaatsen van verkeersborden L02f van Bijlage I van het RVV 1990 en het aanbrengen van zebrapadmarkering, een voetgangersoversteekplaats op het parkeerterrein Brukske vast te stellen;13.Door het aanbrengen van een dubbele doorgetrokken asstreep zoals bedoeld in artikel 76 van het RVV 1990 op de Henri Dunantstraat tussen de rotonde met het Brukske/St. Antoniusveldweg en de zijweg richting Henri Dunantstraat 11 en St. Servatiusweg 5 t/m 11 een inhaalverbod vast te stellen;14.Genoemde verkeersmaatregelen uit te voeren zoals aangegeven op de bij dit besluit behorende bebordingtekening;15. Dit verkeersbesluit treedt in werking daags na bekendmaking en wordt geëffectueerd op het moment dat de verkeersborden geplaatst zijn en de zebrapadmarkering aangebracht/verwijderd is.

Unknown

 Lokaalnieuwsvenray.nl Redactie

Lokaalnieuwsvenray.nl Redactie

Onze redactie krijgt van de gemeente altijd een overzicht van de laatste bekendmakingen en aanvragen voor vergunningen in Venray. Wij proberen deze altijd z.s.m. op onze site te plaatsen, zodat jij op de hoogte blijft van wat er speelt in jouw omgeving.

Overige Vergunningen Venray

Heb je een opmerking over een van de bekendmakingen?

We antwoorden graag op je bericht. Laat het ons weten door contact met ons op te nemen.